Lars Ekdahl återvald som ordförande i Tennis Syd

Årsmöte 2018

2018-03-19 16:32
Lars Ekdahl återvaldes som ordförande när Tennis Syds årsmöte hölls den 17 mars i Söndrumshallen utanför Halmstad.
  • Uppdaterad: 2018-04-23 15:03

Årsmöteshandlingarna leddes av Tennis Syds ordförande Lars Ekdahl med styrelseledamoten Lars-Göran Persson som sekreterare.

Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för förvaltningen av verksamhetsåret 2017, efter att stämman godkänt verksamhetsberättelsen 2017 och årsredovisningen samt tagit del av revisorernas berättelse. I samband med godkännandet av verksamhetsberättelsen presenterade verksamhetschef Johan Sjögren de aktiviteter som genomförts under året.

Stämman godkände valberedningens förslag om att antalet ordinarie styrelseledamöter är sex utöver ordförande och att verksamhetsåret inleds utan suppleanter.

Till ny ordförande i Tennis Syd valdes Lars Ekdahl och Hans Corin, Tomas Jonsson och Emma Ståhl Johansson valdes som ordinarie ledamöter för en tid av 2 år. Jan Idsäter valdes för en tid av 1 år (fyllnadsval) efter Sophie Lindvall. Lars-Göran Persson och Janne Immonen har ett år kvar på sina mandatperioder och är därmed kvar som ordinarie ledamöter under 2018.

Rickard Löf och Kjell Hubertsson omvaldes som revisor respektive revisionssuppleant sam att valberedningens ordförande PG Ljungman och Rebecca Hjorth samt Lars Sonesson omvaldes.

I samband med bahandlingen av verksamhetsplanen och budgeten 2018 presenterade Johan Sjögren Tennis Syds program för 2018 baserat på Tennis Syds utannonserade Färdplan för 2018-2020.

Sophie Lindvall avtackades och erhöll Tennis Syds förtjänstmärke vilket också Per Selldén, Skummeslövs TK erhöll per delegation. Avtackades gjorde också suppleant Åke Svensson samt att Claes-Göran Bertilsson fick sitt förtjänstmärke från tidigare årsmöte.

Mötet avslutades med att Svenska Tennisförbundets generalsekreterare Christer Sjöö gav en nulägesrapport över svensk tennis.

Stort tack till Söndrums TK som lånade ut sina lokaler samtidigt som klubben stod som värd för Landskapsmästerskapen för Halland och Skåne.

Skribent: Johan Sjögren

Följ oss på...

Tävlings information

Så anmäler du dig