Under midsommarhelgen hade Sverige tre spelare och en ledare med på VM i Turin i Italien. Det var samtidigt premiär för både Elias Sundin (Sollentuna TK) och Elof Zetterberg (Hässleholms TK) och andra året för Victor Bonn (Näsbyparks TK). Ledare med på plats var Annika Klingström.
– En fantastisk erfarenhet för hela teamet där VM för stående paratennis ökar i både antal deltagare och antal länder. Då är det också extra roligt att rapportera om de fina insatser som killarna stod för. Både Elof och Victor lyckas ta sig hela vägen till semifinal (64-lottning) efter otroliga prestationer i den italienska värmen. Elias förlorade första matchen men spelade sedan bonusturneringen där han tog sig hela vägen till final, säger Mikaela Lecomte Seger på SvTF.
De fantastiska insatserna betyder mycket för trion och gör samtidigt att de klättrar rejält i rankingen.
Bra jobbat hela teamet på plats!


